Masterclass om Ledelse af sund arbejdskultur

Masterclassen Ledelse af sund arbejdskultur klæder dig på til at understøtte en sund arbejdskultur

Masterclassen styrker dig som personaleleder samt giver dig inspiration til at navigere i en kompleks og foranderlig hverdag. Uanset om du står over for nye politiske dagsordener, organisatoriske forandringer eller krav om effektivisering, får du konkrete greb til at fastholde en sund arbejdskultur.


Du opbygger et solidt vidensgrundlag inden for blandt andet ledelse under krydspres, paradoksledelse, risikoledelse samt arbejdsmiljø. Viden, der giver nye perspektiver på handlemuligheder, også når arbejdskulturen er under pres. Du får konkrete redskaber til at skabe et miljø, der understøtter medarbejdertrivsel, egen trivsel og opgaveløsning. Desuden fokuseres der på, hvordan du fastholder en sund arbejdskultur og samtidig opbygger et beredskab til at håndtere risici ift. opgaveløsningen og politiske prioriteringer. Det er et praksisnært forløb, hvor du får mulighed for at arbejde med lokale udfordringer, afprøve løsninger og erfaringsudveksle med andre ledere i centraladministrationen. 

Som deltager får du:

  • Opdateret og forskningsbaseret viden om arbejdsmiljø og ledelse – formidlet af førende eksperter og erfarne konsulenter med konkret kendskab til centraladministrationen.
  • Konkrete værktøjer og træning – via casearbejde og afsæt i lokale udfordringer, arbejdes der med modeller og strategier til at opretholde en sund arbejdskultur samt beredskab til at håndtere risici ift. opgaveløsningen og politiske prioriteringer. 
  • Praksisanvendelig læring - Fokus på at omsætte viden til egen ledelsespraksis med afsæt i 5 ledelsesudsyn: At lede opad, at lede medarbejdere, at lede til siden, at lede udad og at lede indad. 
  • Erfaringsudveksling og netværk med ledere på tværs af hele centraladministrationen, hvor du kan dele og sparre om konkrete udfordringer i et fortroligt rum.

Målgruppe

Målgruppen er ledere i centraladministrationen på kontorchef/teamlederniveau med personaleansvar. 
Vi opfordrer til at tage to eller flere lederkollegaer afsted, da det kan styrke implementering i egen organisation, men er ikke en nødvendighed for deltagelse. 

Omfang

Masterclassen forløber sig over 2 dage med internat samt et virtuelt boostmøde à ca. 2 timer, 4-6 uger efter selve masterclassen.

Opstart

Det første hold afholdes den 17.-18. november 2025 på Glostrup Park Hotel, Hovedvejen 42, 2600 Glostrup.


Tilmeldingsfrist den 7. oktober 2025, kl. 12.00. 

Tilmeldingsprocedure

Vi fylder holdene op efter tilmeldingsfristen for at sikre en vis balance mellem forskellige ministerområder, køn m.m. En tilmelding er derfor ikke ensbetydende med en plads på holdet.

Du vil efter tilmeldingsfristen modtage en endelig bekræftelse på, om du er optaget på holdet, herefter anses tilmeldingen som bindende.

Pris og betaling

Prisen for at deltage i masterclassen – Ledelse af sund arbejdskultur er 9.600 kr. som betales efter internat er afholdt.

Når deltageren har fået tilbudt en plads på holdet, hæfter arbejdspladsen for det fulde deltagergebyr.

Mulighed for lukkede hold

Der er mulighed for at købe masterclassen til egen organisation som et lukket hold for hele ledergruppen. Kontakt os for at høre mere. 

Om underviserne

Louise Dinesen og Lill Palmblad

Louise Dinesen (til venstre)

Stiftende partner i Better Worklife og erhvervs- og krisepsykolog. 


Louise er autoriseret arbejdsmiljørådgiver af Arbejdstilsynet, og har speciale i kriseledelse og forandringer i organisationer. Louise har i mange år været tilknyttet Københavns Universitet som ekstern lektor, har rådgivet Forsvarets øverste chefer, og har rådgivet både offentlige og private organisationer inden for ledelsesudvikling, kriseledelse, omdømmeproblemer, kulturelle problemer og komplekse arbejdsmiljøproblemer. Louise er forfatter til flere bøger om ledelse og arbejdsliv.  

Lill Palmblad (til højre)

Stiftende partner i Better Worklife og erhvervspsykolog, cand.psych.aut. 


Lill er autoriseret arbejdsmiljørådgiver og arbejder for at fremme menneskers muligheder for at arbejde, præstere og trives sammen. Hendes specialer dækker ledelse og ledertrivsel, komplekse arbejdsmiljøsager, organisationers interne arbejdsmiljøarbejde, samt forebyggelse og håndtering af stress på organisatorisk og individuelt niveau. Lill har selv en årrække som statslig leder i bagagen, som supplerer hendes faglige forståelse af ledelse. Hun har desuden – sammen med Louise – skrevet bogen ’Hvem passer på chefen – bogen om ledertrivsel’.