Den offentlige sektor står foran en række demografiske og teknologiske forandringer, der betyder, at staten skal blive endnu bedre til at tiltrække kandidater og til at fastholde dem.
Derfor er vi i gang med at udvikle vejledninger og andre værktøjer, der kan styrke rekrutterings- og opstartsprocesser på statens arbejdspladser. Blandt andet tilbyder vores rekrutteringscenter, Statens Center for Rekruttering (SCR), hjælp til mellemlederrekrutteringer. Du kan læse mere om SCR her:
Statens Center for Rekruttering
På tværs af statens arbejdspladser er der mange af de samme udfordringer og behov i forbindelse med rekruttering og opstart. Derfor arbejder vi for at tilbyde statslige ledere og HR-medarbejdere adgang til fælles redskaber, analyser og viden. Målet er at understøtte en fælles vidensopsamling og –deling, som kan være med til at sikre, at statens arbejdspladser er sunde, attraktive og velfungerende.
En netop afsluttet undersøgelse indkredser de indsatsområder, der kan styrke rekruttering i staten og sikre, at statens arbejdspladser er på forkant med muligheder og udfordringer på fremtidens arbejdsmarked. På baggrund af undersøgelsens resultater udvikler Medarbejder- og Kompetencestyrelsen nye værktøjer, vejledninger og indsatsområder. Blandt andet er der en onboardingpakke på vej i Campus (Campus er det offentliges fælles læringsløsning). Du kan følge med i udviklingen af nye værktøjer og vejledninger her på siden.
Hvis du vil vide mere om:
systemunderstøttelse til rekruttering, så kan du læse videre her.
Camilla Broager
cabro@medst.dk
Chefkonsulent og fagligt ansvarlig
Statens Center for Rekruttering
+45 3527 1193