Center for Arbejdsliv og Ledelse arbejder for at skabe rammerne for det gode arbejdsliv på de statslige arbejdspladser.
Vi styrker og udvikler offentlig ledelse, som skaber værdi for borgere og samfund og understøtter statens arbejdspladser i rekruttering af kompetente ledere og medarbejdere.
Centeret har fokus på:
Vi repræsenterer statens arbejdsgiverinteresser i en række råd, nævn og samarbejdsfora, og vi driver Samarbejdssekretariatet og Kompetencesekretariatet i samarbejde med de faglige organisationer.
CARL har derudover ansvaret for den nordiske udvekslingsordning (NORUT).
Samarbejdssekretariatet er et partfælles rådgivningsorgan for samarbejdsudvalgene. Det er en fælles opgave for ledere og medarbejdere i staten at etablere en velfungerende samarbejdsudvalgsstruktur, og sekretariatet understøtter udvalgenes arbejde med rådgivning omkring Samarbejdsaftalen, kurser og mægling.
Kompetencesekretariatet er de statslige overenskomstparters fælles sekretariat for kompetenceudvikling. Sekretariatet varetager administrationen af Den Statslige Kompetencefond samt bistår statens arbejdspladser med rådgivning inden for kompetenceudvikling.