Der er nogle særlige ting, man skal være opmærksom på, når man afholder møder, hvor nogle er med hjemmefra, mens andre sidder fysisk sammen i et mødelokale.
Når nogle medarbejdere arbejder hjemme, og andre arbejder fysisk sammen, er der nogle særlige opmærksomhedspunkter i forhold til at afholde møder. Her er nogle enkle greb, du kan lade dig inspirere af, når du skal afholde hybride møder.
Flere af de gode råd trækker på de erfaringer, vi i forvejen kender fra det fysiske og virtuelle møde. Her finder I et samlet overblik, som er let at gå til, når I afvikler det hybride møde.
Lyd | Sørg for at din højtaler og mikrofon virker |
Mute | Sluk for din mikrofon, når du ikke selv taler |
Kamera | Tænd for kameraet så vidt muligt og sørg for at sidde midt for skærmen. Det er god stil at have kameraet tændt, når du taler. |
Lys | Tænd lyset og undgå skygger i ansigtet. |
Skærm | Forbered deling af skærm, så relevante dokumenter er let tilgængelige. |
Lokale | Sørg for at der er stabil internetopkobling i mødelokalet. |
Struktur | Hav den fastsatte dagsorden, deltagerliste, roller og regler tilgængelige under mødet. |
Tænk så vidt muligt over, at alle deltagere, uanset hvor de sidder, skal have samme oplevelse og resultat ud af at deltage på mødet.
Vil du have nyheder fra Medarbejder- og Kompetencestyrelsen direkte i din indbakke?
Så kan du tilmelde dig et eller flere af vores tre nyhedsbreve.
Følg Medarbejder- og Kompetencestyrelsen på LinkedIn og få faglige input og viden om styrelsens arbejde.
Find os på LinkedIn her