Ledelsessekretariatet (LS)
Ledelsessekretariatet understøtter direktionens arbejde gennem fagligt stærke ledelses- og beslutningsgrundlag.
Det overordnede formål for kontoret er at skabe optimale rammer for styrelsens direktion og understøtte direktionen gennem fagligt stærke ledelses- og beslutningsgrundlag.
Fokusområder:
- Minister- og folketingsbetjening
Sekretariatet er kontaktpunkt mellem departement og styrelse i forhold til løbende sager, herunder sagsforelæggelse og mødeplanlægning.
- Analyser, strategi og politikudvikling
Sekretariatet er tovholder på styrelsens interne strategiarbejde.
- Styring
De centrale opgaver vedr. mål og resultatplan, interne arbejdsplaner, IT-sikkerhed,
budgetter, personalepolitik og kompetenceudvikling, rekruttering, samarbejdsorganisation, arbejdsmiljøorganisation og facilitymanagement er placeret i LS.
- Kommunikation og interessevaretagelse
Ledelsessekretariatet arbejder med styrelsens hjemmeside, SoMe og intranet samt pressekontakt.